Oldalak

Csajkovszkij és szejtán kolbász

 12. levél

 Drága Gizi!
  Látod ismét szomszédok lettünk! Mai öröm: Csukott ablaknál is érzem a füstszagot, mivel szíved Gézája bedurrantotta a füstölőt, a vegán szejtán kolbászok miatt.


  Képzeld a hócipőm is tele van a fahéjjal! Vagyis inkább a gumicsizmám, igen a békazöld, amit tőletek kaptam a névnapomra. Köszönöm, nagyon divatos! (Kár, hogy nem vízálló...) A tél még el sem kezdődött, de már annyi almát ettem fahéjjal, hogy a fülemen jön ki. A héten nekiállok kipróbálni az új recepteket. Ez azt jelenti, hogy átjöhetsz tekerni a diódarálót. Miért pont te? Mert legalább fellélegezhetnek a szaglóidegeid és a füstön kívül más illatokat is érezhetsz. Például fahéjat! A füledet majd bedugod vattával, mert ahogy megemlítettem Gyurinak a diót, átrohant a nappaliba, belefötört a bakelit lemezek közé és azóta hallgatja A diótörőt. A hangfalból a balettet, a konyhából meg engem a kalapáccsal. Nálatok füst, nálunk balett, választhatsz.

  Amúgy örülök, hogy vége a szejtán kolbászok fűszerezésének és látszathúsok pácolásának. A harmadik nap után már teljesen kurkuma-sárga volt minden ujjam. Elképzeltem, hogy örökre sárga kesztyűs maradok. De ez a Géza! Ennyi fokhagymát, borsot, erőspaprikát tenni egy szál kolbászba! Tudom, hogy ezeket erősebben kell fűszerezni, de majd megnézem mennyire fog lángolni az orcája a "váres-csilis, álá Géjza kóbászoktul"...  Jövőre azért nem muszáj éjjel 11-ig vegán kolbászt töltenünk...  (Hallottam, hogy még jó sokáig nótázott neked a "nyers" pálinkájától.)

 Karácsonyra kézzel tekerős turmixgépet kértem Gyuritól. Próbálom lebeszélni a modern ajándékokról, de hát ezt szokta meg a drágám... Jóval könnyebb lesz betartani a környezetbarát, "csináljunk háromjegyű villanyszámlát" tervünket, ha már nem a húsdarálón kell pépesíteni a gyümölcsöket, zöldségeket és aszalványokat, mert így még gyakran rásandítok az elektromos turmixra és gyorsan szósszá változtatom őket benne (ha a Gyurim nem figyel...). Nem gondoltam át egészen mikor kitaláltam, hogy tegyük félre az elektromos konyhai gépeket. Azért egészen kiizmosodtam néhány hét alatt! Úgy reméltem inkább Gyuri fog tekerni én pedig majd reszelgetek. De nem, ő megint kulináris élvezeteket keres. Képes két órát eltölteni azzal, hogy a három fajta sütőtököt négyféleképpen reszeli le, majd a maradékot cikk-cakkosra faragja és liliom formára hámozza kis konyhai szerszámaival. Teljesen hiába, ugyanis egy mozdulattal összekeverem őket az általam egy perc alatt reszelt sárgarépával, szárított hagymával, fűszerekkel majd letekerem őket a húsdarálón. Mennyei íz, és friss gyömbérrel, némi forró vízzel nagyszerűen melegít így ősszel.

 Most megyek és megnézem az oroszok kitáncoltak-e már a nappaliból a spájzba. Segíthetnének Gyurival együtt átpakolni a céklával teli vesszőkosarakat. Advent alatt csinálok pár adag nyers borscsot! Majd viszek át a Gézának, hadd élvezze a régi idők fokhagymás ízeit. Ahogy ismerem még képes és csípős "füstölt kolbászt" fog enni mellé!